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Cylinder Polini 177 cc aluminum race 60 for Vespa PX 125/150 all - Sprint Veloce - TS - LML Star Deluxe 125/150 / what

Cylinder Polini 177 cc aluminum race 60 for Vespa PX 125/150 all - Sprint Veloce - TS - LML Star Deluxe 125/150 / whatCylinder Polini 177 cc aluminum race 60 for Vespa PX 125/150 all - Sprint Veloce - TS - LML Star Deluxe 125/150 / whatCylinder Polini 177 cc aluminum race 60 for Vespa PX 125/150 all - Sprint Veloce - TS - LML Star Deluxe 125/150 / whatCylinder Polini 177 cc aluminum race 60 for Vespa PX 125/150 all - Sprint Veloce - TS - LML Star Deluxe 125/150 / what
Price:

€ 571,17 Discount 20%

456,94 All prices include VAT

Item code: 7007
cod. produttore: 140.0088
Availability: Available Disponibile subito
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Description

Aluminium Polini 177cc cylinder for Vespa PX 125/150 all - Sprint Veloce - TS - LML Star Deluxe 125/150. Attention : In case of electric starter it is necessary to slightly file the cylinder on the external part near the flywheel, because the starter crown mounted on the flywheel interferes with the cylinder. THESE COMPONENTS ARE INTENDED FOR RACING-SPORT USE ONLY What a punch your Vespa PX 125/150 will have with the Polini aluminium kit available in two displacements, with double spark plug head and 8 fixing points! Many are the strong points of this new Polini kit: - 63mm diameter cylinder. redesigned in the transfer case to improve gas flow. Available with a standard 57 mm stroke that develops a displacement of 178 cc. or decidedly more racing with stroke increased to 60 mm to obtain a displacement of 187 cc. An early crankshaft is available for the 60 stroke kit. The cylinder is air-cooled, but thanks to the aluminium and the special design of the fins the engine temperature remains lower. - New head cast in shell and arranged to have two spark plug holes. The classic spark plug hole on the side like the original is the easiest to fit, or the 'Racing' version with a central hole requires a small modification to the plastic of the cowl. Another important feature concerns the fastening points: in addition to the 4 standard fastening points, the Polini head has another 4 that guarantee a greater seal against compression. The finning is enlarged to have the best heat dispersion and the head gasket is made of siliconised steel (not present on the original Vespa) to guarantee maximum tightness during compression between head and cylinder. The kit allows you to increase power and improve performance while keeping it constant over time. Code 140.0081 57 mm stroke. Code 140.0088 60 mm stroke. Code 210.0044 60 mm stroke crankshaft. 100% Made in Italy

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Feedback

  • 06.10.2020   (GE)

    Ho smontato il Magny Cours 190 e finalmente ho montato un gruppo termico ben congeniato dal progettista. Ha un buon allungo (il Magny Cours di Pinasco allunga molto di più, ma comunque superiore al Pinasco classico in allumino) ma ha una armoniosità di funzionamento pari al Pinasco Classic che rimane sempre un punto di riferimento per chi vuole ottima coppia e buone doti di allungo. Unico dato negativo il prezzo che è superiore al Pinasco Classic di 60/70 euro.
    Carburazione consigliata AL LIVELLO DEL MARE con SI25 MIX (è IL 26 ECONOMICO) Freno aria 160, emulsionatore BE3, Getto minimo 55 , massimo 128 (Con tromboncino VRX e filtro aria sotto sella) , in caso di filtro T5 o filtro P200E sul carburatore consigliato scendere a 125.

  • 22.12.2018   (VT)

    Serietà e professionalità. Molto veloce nella preparazione dell'ordine e nella spedizione. Ottima comunicazioni con i magazzinieri/spedizionieri. Commissioni troppo alte per pagamenti Paypal

  • 22.02.2017   (BZ)

    Complimenti!! tutto ottimo, verramente un grandioso shop. Dal primo click fino alla consegna ha funzionato tutto alla perfezione.

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