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complete clutch kit Crimaz TOP CM5 smallframe for wasp and bee 50
Price: | €360,00 All prices include VAT |
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Item code: | 6975 |
cod. produttore: | MC5 |
Availability: | Available to be ordered |
Quantity: |
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Description
Complete CM5 clutch assembly, 5 discs, double spring with pressure plate bearing for Vespa 50 - Primavera - ET3. The new CM5 is a top of the range clutch that allows our Vespa/ape to operate correctly with power over 30 hp without having to add shims between the engine case and clutch case. Included are no. 5 guranite discs with latest generation material (thickness 2.00mm) no. 4 hardened metal discs (thickness 1.20mm) no. 2 compression springs with increased load, spider from solid, seeger with anti-rotation notch, oil pick-up pressure plate with bearing, key + washer + high resistance nut. In order to reduce the considerable resistance of the springs on the clutch lever, it is mandatory to use a clutch housing with rack-and-pinion gearbox combined with a handlebar lever with a minimum fulcrum-ball centre distance of 25.00 mm. We recommend the use of MINERAL SAE 30 oil The 5-disc clutch can only be fitted with the Top clutch basket and sprocket guard made by us.
La nuova CM5 è una frizione TOP di gamma che permette alla nostra vespa/ape di funzionare correttamente con potenze superiori a 30 hp senza dover aggiungere spessori tra carter motore e carter frizione.
Sono compresi n. 5 dischi guraniti con materiale di ultima generazione (spessore 2.00mm) n. 4 dischi di metallo temprati (spessore 1.20mm) n. 2 molle di compressione con carico maggiorato, ragnetto dal pieno, seeger con tacca anti rotazione, spingidisco prendi olio con cuscinetto, chiavetta + rosetta + dado ad altissima resistenza. Per ridurre la notevole resistenza delle molle sulla leva della frizione è obbligatorio utilizzare un carter frizione con demoltiplica a cremagliera abbinato ad una leva a manubrio con interasse fulcro-pallino minimo 25.00mm.
Si consiglia di utilizzare olio MINERALE SAE 30
La frizione a 5 dischi può essere montata solamente con il Cestello e parastrappi Top di nostra realizzazione.